ONE OK ROCK - Renegades - 歌詞・和訳

4月16日(金)に配信でリリースされたONE OK ROCKの新曲「Renegades」の和訳歌詞をご紹介します‼

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------

- Renegades - ONE OK ROCK  

歌詞:Taka,Ed Sheeran 作詞:Taka,Ed Sheeran

 

Got a fire in my soul

魂に火がついた

I’ve lost my faith in this broken system

この壊れたシステムには失望した

Got love for my home

故郷には愛を持っている
But if we cry is there anyone listening

でも、もし僕達が叫んだら 誰か聞いてくれるのだろうか

We’re the forgotten generation

僕達は忘れられた世代
We want an open conversation

開かれた対話を必要としている

Follow me on this road

僕達が歩むこの道についてきて
You know we gotta let go

行かなきゃいけないことを知ってるはずだ

 

 

For all of the times that they said it’s impossible

今までずっと 不可能だと言われ続けていた
They built the hurdles the walls and the obstacles

ハードルを作ったり 立ちはだかる壁・障害を生み出してきた
When we’re together you know we're unstoppable now

僕達が一緒に居れば 止められないってわかってるんでしょ?

 

I’m not afraid to tear it down and build it up again

破壊と構築を僕は決して恐れていない

It’s not our fate

それらは僕達の運命ではない

We could be the renegades

僕達は反逆者だ

I’m here for you 

君のために僕はここにいるから

Are you here for me too?

君も僕のためにここに居てくれるかい?

Let’s start again

さぁ、もう一度始めよう

We could be the renegades

僕達は反逆者にだってなれるんだ

 


They’ve been holding us down

僕達は抑えつけられてきた
They’ve been telling us to change our voices

声すら発せないまま
But we’re not part of that crowd

でも僕達は、彼らとは違う
We made our bed and we’ll make our own choices

僕達は自分のことは自分で決める
We may be underestimated

僕達は過小評価されていたのかもしれない
But I know one day we will make it

でも、いつか見返してやる
Time to say it out loud

今こそ声を荒げる時だ
We are young and we’re proud

僕達は若くて誇らしいことを


すり込まれ塗り重ねられた

嘘は僕等を飲み込んだ

We got a fight for our rights and the things we love now

今、僕達で自らの権利と愛する物を守るために 戦いの狼煙をあげよう

 

I’m not afraid to tear it down and build it up again

破壊と構築を僕は決して恐れていない
It’s not our fate

それらは僕達の運命ではない
We could be the renegades

僕達は反逆者だ
I’m here for you

君のために僕はここにいるから
Are you here for me too?

君も僕のためにここに居てくれるかい?
Let’s start again

さぁ、もう一度始めよう
We could be the renegades

僕達は反逆者にだってなれるんだ

 

 

We could be the renegades

僕達は反逆者にだってなれるんだ

 


Take a deep breath close your eyes and get ready

深呼吸をして、目を閉じて、準備をするんだ

Take a deep breath close your eyes and get ready

深呼吸をして、目を閉じて、準備をするんだ

Take a deep breath close your eyes and get ready to fly

深呼吸をして、目を閉じて、飛び立つ準備をするんだ

 


I’m not afraid to tear it down and build it up again

破壊と構築を僕は決して恐れていない

It’s not our fate

それらは僕達の運命ではない

We could be the renegades

僕達は反逆者だ

I’m here for you

君のために僕はここにいるから

Are you here for me too?

君も僕のためにここに居てくれるかい?

Let’s start again

さぁ、もう一度始めよう

We could be the renegades

僕達は反逆者にだってなれるんだ

 

We could be the renegades

僕達は反逆者にだってなれるんだ

 

www.youtube.com

 

公式YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCzycs8MqvIY4nXWwS-v4J9g

公式ウェブサイト:ONE OK ROCK official website